اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۲۷:۰۰
اذان ظهر ۱۲:۰۱:۴۶
اذان مغرب ۱۹:۱۷:۳۸
طلوع آفتاب ۰۵:۰۴:۰۶
غروب آفتاب ۱۸:۵۷:۵۲
نیمه شب ۲۳:۱۲:۵۶
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۵/۰۱/۱۳ - ۰۹:۳۴
گزارش کامل از مواضع مسئولان و نمایندگان درباره سخنان نوروزی رهبر انقلاب

عدم اعتقاد دولت به مبانی اقتصاد مقاومتی موجب ایجاد مشکلات اقتصادی شد/ برجام ۲ منجر به کنار گذاشتن گفتمان انقلاب اسلامی می‌شود

مسئولان و نمایندگان در سال جدید به تبیین بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب پرداختند و ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل کمیته نظارتی برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی تصریح کردند: برجام ۲ به معنای کنار گذاشتن گفتمان انقلاب اسلامی است.

عدم اعتقاد دولت به مبانی اقتصاد مقاومتی موجب ایجاد مشکلات اقتصادی شد/ برجام ۲ منجر به کنار گذاشتن گفتمان انقلاب اسلامی می‌شود

به گزارش سراج24، اول فروردین سال 1395 رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی سخنان مهمی درباره مسائل سیاسی، سیاست خارجی و اقتصادی کشور مطرح کردند.

 

 

*رهبر معظم انقلاب: آمریکا در توافق هسته‌ای به وعده‌هایش عمل نکرد/ می‌خواهند برجام 2و3و4 را به نخبگان ما بقبولانند/10 راهکار برای «اقدام و عمل» در «اقتصاد مقاومتی»

کارشناسان و مسئولان کشور نیز پس از سخنان رهبر معظم انقلاب در گفتگو با خبرنگاران سیاسی خبرگزاری فارس به تبیین و تشریح مهم‌ترین محورهای سخنان رهبری پرداختند که در این گزارش گردآوری شده است:

*فروزنده: عمل به اقتصاد مقاومتی یعنی مدیریت واردات و اصلاح سیستم مالیاتی/ هرگونه اعتماد به آمریکا فرصت‌سوزی و خسارت بزرگ است

عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه محور اصلی اقتصاد مقاومتی تولید است، گفت: عمل به اقتصاد مقاومتی یعنی مدیریت واردات، اصلاح سیستم مالیاتی و مبارزه با قاچاق که دولتمردان باید در این موارد اقدامات اساسی انجام دهند.

*جلیلی: ضرورت تمرکز بر اقتصاد مقاومتی در شرایط پساتحریم/از شعارگرایی پرهیز کنیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اتخاذ سیاست‌های اقتصادی کشور در شرایط پساتحریم از اهمیت دوچندان برخوردار است و باید بر روی سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی تمرکز کرد.

*حکیمی‌پور: امسال بهترین فرصت برای تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی است/دولت در این باره اقدام عملی‌تری کند

دبیرکل حزب اراده ملت ایران گفت: از دولت انتظار داریم که اقدام عملی‌تر و ملموس‌تری درباره اقتصاد مقاومتی کند و البته دولت در این زمینه تلاش‌هایی نیز داشته است اما باید این تلاش‌ها چند برابر شود.

*عرب:‌ اجرای «اقتصاد مقاومتی» نیازمند اقدام و عمل جدی دولت است

دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: همان طور که رهبری در شعار سال هم به آن تاکید داشتند، اقتصاد مقاومتی نیازمند اقدام و عمل جدی است و امیدواریم امسال شاهد اقدام و عمل جدی دولت برای اجرای اقتصاد مقاومتی باشیم.

*ایزدی: دولت به جای توجیه نقض عهد آمریکا از منافع ملی دفاع کند/ پیشتر هشدار درباره عملکرد آمریکا در قبال برجام داده شده بود

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه رهبری از همان ابتدا نقض عهد آمریکا نسبت به برجام را پیش‌بینی کرده بودند، گفت: امروز مشاهده می‌کنیم دولتمردان به جای دفاع از منافع ملی به دنبال توجیه نقض عهدهای آمریکا در قبال برجام هستند.

*یادگاری: توجه به اقتصاد دانش‌بنیان، عملی شدن «اقتصاد مقاومتی» را به همراه دارد

عضو بسیج اساتید دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به لزوم پی بردن به مزیت‌های اقتصادی کشور و احیای آنها، گفت: توجه به اقتصاد دانش‌بنیان، عملی شدن «اقتصاد مقاومتی» را به همراه دارد.

*روستاآزاد: دولت شیرینی تجارت را به سختی حمایت از تولید ترجیح ندهد/ بسیج مردمی لازمه اجرای اقتصاد مقاومتی است

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی انگیزه و توان لازم برای حمایت از تولید را ندارند، گفت: دولت شیرینی تجارت را به سختی حمایت از تولید ترجیح ندهد و با بسیج عمومی برای اجرای اقتصاد مقاومتی قدمی بردارد.

*منتظمی: برجام یک هیچ نتیجه‌ای برای ما نداشت/آمریکا به‌دنبال برجام‌های 2 و 3 در ایران است

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: برجام یک برای ما هیچ نتیجه‌ای نداشت و جالب اینکه آمریکا امروز به‌دنبال برجام‌های 2 و 3 در ایران است و متاسفانه برخی هم در داخل آنها را همراهی می‌کنند.

*صدرا: «اقتصاد مقاومتی» شکاف موجود در سنگر اقتصادی کشور را می‌پوشاند/برای آمریکا به جای قانون، «زور» معنا دارد

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه استکبار متوجه شکاف در سنگر اقتصادی ما شده و از این طریق بر ما فشار می‌آورد، گفت: «اقتصاد مقاومتی» شکاف موجود در سنگر اقتصادی کشور را می‌پوشاند و ما را در مقابل تهدیدهای دشمن مصون نگه می‌دارد.

*مفرد: اقتصاد مقاومتی تنها در ایجاد کسب و کار خلاصه نمی‌شود/ لزوم فرهنگ‌سازی برای استفاده از کالای ایرانی

مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی تنها در ایجاد کسب و کار خلاصه نمی‌شود بلکه بخشی از آن فرهنگ‌سازی است، گفت: برای استفاده از کالای ایرانی باید فرهنگ‌سازی شود تا شاهد اجرای بهتر اقتصاد مقاومتی باشیم.

*چلداوی: عمل به «اقتصاد مقاومتی» تفکر و جسارت انقلابی می‌خواهد/ برجام 2 و 3 یعنی عقب‌نشینی از خطوط قرمز

عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه 50 میلیارد دلار سوغات فرنگ، اقتصاد مقاومتی نیست، گفت: عمل به اقتصاد مقاومتی تفکر و جسارت انقلابی می‌خواهد و این موضوع باید در صدر مطالبات مردم قرار گیرد.

*آل‌اسحاق: آثار اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در عمل مشاهده نمی‌شود/ تعطیلی 60 درصد واحدهای تولیدی ضایعه بزرگی برای کشور/ ضرورت تشکیل کمیته نظارتی برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی

رئیس سابق اتاق بازرگانی به تشکیل کمیته نظارتی برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: آثار اجرایی و عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی مشاهده نمی‌شود بنابراین ما باید به اقتصاد مقاومتی به عنوان اولویت‌ اصلی کشور توجه کنیم.

*نعمت‌زاده: برنامه‌های عملیاتی اقتصاد مقاومتی باید بیشتر نمود داشته باشد/ بدون ارتباط و تعامل با جهان نمی‌توانیم اقتصادمان را مقاوم کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برنامه‌های اجرایی و عملیاتی اقتصاد مقاومتی باید در سال جدید بیشتر نمود داشته باشد، گفت: نمی‌توانیم بدون ارتباط و تعامل با جهان اقتصادمان را مقاوم کنیم.

*ترقی: تقویت بنیه اقتصادی کشور نیازمند اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است

مسئول امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: موضوع مقابله با تحریم‌های دشمن و تقویت بنیه اقتصادی کشور در برابر تکانه‌های آن نیازمند اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

*کوثری: اظهارات روحانی درباره برجام 2 و 3 انحراف است/ برجام یک تاکنون موفقیت‌آمیز نبوده است

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اظهارات روحانی مبنی بر آغاز برجام 2 و 3، یک انحراف است و باید به این امر توجه کنیم که هنوز برجام 1 موفقیت‌آمیز نبوده که بخواهیم برجام 2 و 3 را که معنایی هم ندارند، اجرا کنیم.

*کلانتری:‌ انتظار مردم از مسئولان گذر از مرحله شعار و ورود به مرحله عمل در اقتصاد مقاومتی است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران با بیان اینکه یک عزم ملی برای تحقق یکپارچه اقتصاد مقاومتی در کشور لازم است، گفت: مردم از مسئولان می‌خواهند که از مرحله شعار بگذرند و وارد مرحله اقدام و عمل شوند.

*3 نکته ضروری برای تحقق اقتصاد مقاومتی/باید از شعارها و گزارشات عملکردی بی‌فایده عبور کرد

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی تهران بزرگ با اشاره به 3 نکته ضروری برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از شعار عبور کنیم، ابتدا مسئولان این مساله را باور کنند و سپس با رعایت اصل شفافیت به بحث مبارزه با فساد بپردازند.

*آقامحمدی: در اقتصاد مقاومتی حرف بر عمل غلبه کرده است/ با کارگروه تشکیل دادن اقتصاد مقاومتی محقق نمی‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دولت یازدهم با شعار حل مشکلات معیشتی مردم بر سر کار آمد اما آنچه در واقعیت مشاهده می‌شود در اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات معیشتی مردم حرف بر عمل غلبه کرده است.

*دهقان:‌ اجرای اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات ماست/ قدرتمند شدن کشور با لبخند زدن و کوتاه آمدن در برابر آمریکا محقق نمی‌شود

عضو هیأت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه اجرای اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات ماست تا روز به روز در برابر آمریکا عقب‌نشینی نکنیم، گفت: قدرتمند شدن کشور با لبخند زدن به آمریکا و کوتاه آمدن در برابر او و واردات بی‌رویه کالاهای خارجی محقق نمی‌شود.

*کریمی‌قدوسی: دولت در قضیه برجام هزینه‌های سنگینی از ملت ایران گرفت/حجم تهدیدات نظامی بعد از برجام افزایش یافته است

نماینده مشهد در مجلس با بیان اینکه دولت حق ندارد پس از فرمایشات رهبر انقلاب با حاشیه‌سازی از برجام 2 سخن بگوید، گفت: حجم تهدیدات نظامی بعد از برجام بسیار افزایش یافته است.

*ذوالنور: «برجام 2» با هدف القای پیروزی کاذب به جامعه طرح می شود/ برخی با وعده نسیه مردم را به انحراف می‌کشانند

منتخب مردم قم در دهمین دوره مجلس گفت: برخی می‌خواهند با طرح عنوان «برجام 2» به جامعه القای یک موفقیت کاذب کنند و بگویند حالا که یک قله فتح شده به سراغ قله دوم می‌رویم.

  *نقره‌کار: برجام 2 و 3 یعنی تسلیم محض مقابل صهیونیسم بین‌الملل/تنها راه موفقیت، اجرای اقتصاد مقاومتی با مدیریت جهادی است

عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه برجام دو و سه ادامه نقشه راه آمریکا است، گفت: برجام 2 و 3 به معنای تسلیم محض مقابل صهیونیسم بین‌الملل است و تنها راه مقابله با آن اجرای اقتصاد مقاومتی آن هم با مدیریت جهادی است.

*عزیزی: خواست دشمن برای اجرای برجام 2 و 3 در ایران/ اقتصاد مقاومتی کلید حل مشکلات است

عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت گفت: به روشنی واضح بود که بعد از بهانه هسته‌ای، از طرف دشمن بهانه‌های دیگری مطرح شوند تا برای حل آنها نیز راهی مانند برجام عملی شود.

*نجابت: برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی گام موثری برداشته نشده/برجام 1 نتوانسته تغییری در جیب مردم ایجاد کند

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: طی سالیان گذشته مسئولان همواره از مفهوم اقتصاد مقاومتی در جهت اغراض سیاسی خود استفاده نمایشی کرده‌اند و در راه اجرایی شدن این گفتمان تقریباً گام موثر برداشته نشده است.

*پورمحمدی: دولت تلاش کرده است از شعار دادن پرهیز کند/ لزوم مبارزه با فساد اقتصادی

وزیر دادگستری با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی گفت: این دولت همواره تلاش کرده است از شعار دادن پرهیز کند و بیشتر وارد فازهای جدی‌تر و عملیاتی شود.

*احمدی: دولت هیچ قدمی برای اجرای اقتصاد مقامتی برنداشته/ نتیجه برجام برای مردم مشخص نیست

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: دولت کلید حل مشکلات اقتصادی را در مذاکرات و رفع تحریم‌ها می‌دانست به همین دلیل قدمی برای اجرای اقتصاد مقاومتی برنداشت و در نهایت توافق هم نتیجه‌ای در پی نداشت.

*پژمان‌فر: برجام 2 یعنی کنار گذاشتن گفتمان انقلاب اسلامی در همه زمینه‌ها/برخی می‌خواهند چرخ ارزش‌های ملت را نیز از کار بیاندازند

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی امروز با طرح عناوینی مانند برجام 2 و 3 می‌خواهند چرخ ارزش‌های مردم را مانند چرخ اقتصاد کند کرده و از کار بیاندازند.

*کریمی: دولت و مجلس در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» برای رفع مشکلات اقتصادی مردم بکوشند

منتخب مردم اراک در دهمین دوره انتخابات مجلس گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری، سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام گذاری شده و مسئولان باید توجه خاص و ویژه به مسائل اقتصادی داشته باشند.

*عبدالملکی: عدم اعتقاد دولت به مبانی اقتصاد مقاومتی موجب ایجاد مشکلات اقتصادی شد

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه متاسفانه دولت درگیر چند آسیب در ارتباط با اقتصاد مقاومتی بود، گفت: یکی از آسیب‌ها، عدم اعتقاد به مبانی اقتصاد مقاومتی و دیگری مرعوب غرب بودن برخی مسئولان است.

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۷
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••